tisdag 28 oktober 2014

Naprapatbesöket som förändrade allt

Jag hade haft lite småproblem med ryggen under en tid. Så förra hösten gjorde jag slag i saken och beställde en tid hos en naprapat för att kolla över besvären.

Väl där fick jag snabbt hjälp mot mina besvär som främst var arbetsrelaterade. Att sitta framför en dator 8 timmar om dagen är inte riktigt vad vår kropp är byggd för. Jag fick med mig några övningar som jag kunde köra vid mikropauser på kontoret.

Av en slump såg jag att naprapaten jag hade sökt till höll på med idrottsskador och löpning. Jag tog upp ämnet och vips så hade vi bokat en tid för löpcoachning en vecka senare.

Väl där fick jag lära mig grunderna i att löpa på ett effektivt sätt. En av mina första tankar var varför man inte får lära sig dessa grejer i skolan. Så många fler som hade tagit på sig dojjorna och dragit ut på en löprunda om dom vetat hur man springer på ett energieffektivt sätt.

Som jag skrev innan så var det höst, så motivationen var inte riktigt på topp just då. Så det slutade med att dessa nyfunna kunskaper hamnade på hyllan för att dammas av nästkommande år.

Det fanns ytterligare en pusselbit som skulle hamna på plats för att jagpå allvar skulle ta upp löpningen och utöva den mer kontinuerligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar